Montag, 1. September 2014

Now You See Me & Selfie

Yesterday we were out to lunch with my parents at Gschamsten Diener. Although my french onion soup had been forgotten the deep fried emmentaler was quite tasty and freshly prepared.


On the way home we stopped at Westbahnhof to buy some magazines. Afterwards I went on home while my darling went on the visit her mother in hospital. Back home I was quite exhausted and felt ill, so I lay down and took a long nap.

In the evening we first spent watching a movie: Now You See Me. It's like Ocean's 11 but with magicians who make shows out of their heists. Clever and exciting at the same time - we liked it.

After that we watched yet another preview for a new series on Hulu called Selfie. It's a comedy series and the plot is a modern version of My Fair Lady centered around a young woman who is living a life on social medias but has no real friends. Quite funny and will definitely be watched once it airs.

A cat with very large "trousers".


Gestern waren wir zusammen mit meinen Eltern beim Gschamsten Diener zu Mittag essen. Es wurde zwar auf meine Zwiebelsupper vergessen, aber dafür war der gebackene Emmentaler sehr gut und frisch.


Am Heimweg waren wir noch beim Zeitschriftenhandel am Westbahnhof und ich bin dann nach Hause gefahren während mein Schatz ihre Mutter im Spital besucht hat. Zuhause angekommen war ich fertig und habe mich eingermassen krank gefühlt, sodass ich mich hingelegt und ausgeruht habe.

Am Abend war wieder Filmzeit auf der Couch mit Now You See Me (auf Deutsch Die Unfassbaren). Ein Film im Stil von Ocean's 11 nur mit Zauberern, die aus dem Ganze Shows machen. Sehr cleverer Plot und diverse spannende Szenen sind hier vorzufinden.

Danach haben wir eine weitere neue Serie auf Hulu geschaut: Selfie. Dabei handelt es sich um eine Comedy Serie im Stil von My Fair Lady, nur dass sie in der Gegenwart spielt und sich um die "Probleme" von Social Media und der modernen Technik dreht. Sehr witzig und kurzweilig, wird wohl auch auf unserer Anschauen-Liste landen.

Eine Katze mit Pluderhosen.


1 Kommentar: