Samstag, 7. Januar 2017

Boardgaming some more

Yesterday we were at friends for boardgaming and cat inspecting. They recently got two kittens who were the main attraction of the day.


Well, we also played some boardgames. We started off with Scythe and although I complained that I was being supressed I won in the end - so nagging seems to pay off (sometimes).


After that we played Codenames: Pictures, which is a variation of Codenames where the cards have strange pictures on them instead of words. I like the original better, since these new cards leave too much room for speculation and interpretation for me.

Then we had dinner and got some lovely onion roast beef.


Well fed we then played on ... with the cats. When that was done we continued our boardgame session with Orkensturm. This time the army of men lost against the invading orcs and then the orcs did something terrible - not idea what, that's DSA for you.

The conclusion of the day was a game of Der wahre Walter, where I seem to have given better answers then the actual Walter. But I think everyone had fun - and then there were also cats.


Gestern waren wir bei Freunden zum Brettspielen und Katzen gucken. Sie haben zwei ganz kleine, junge Katzen und die waren der eigentliche Star des Tages.


Ach ja, Brettspiele haben wir auch gespielt. Zunächst haben wir mit Scythe und obwohl ich mich lautstark beschwert habe, dass ich benachteiligt wurde, habe ich dann doch gewonnen - als aufregen hilft (manchmal).


Danach haben wir Codenames: Pictures gespielt, was eine Version von Codenames ist, wo die zu erratenden Karten skurrile Bilder zeigen. Mir gefällt die Version mit Begriffen besser, weil man da nicht so viele Interpretationen machen kann oder muss.

Danach gab es ein gutes Abendessen - Zwiebelrostbraten.


Und dann wurde weiter gespielt und zwar mit den Katzen. Als das erledigt war, ging es mit dem Orkensturm weiter. Diesmal hatten die Menschen keine Chance und die bösen Orks haben irgendwas gemacht was schlecht ist - DSA halt.

Zum Abschluss des Tages haben wir dann noch eine Runde Der wahre Walter gespielt, wo ich oft bessere Antworten gegeben hatte als der wahre Walter. Aber ich denke es hat allen Spaß gemacht - und dann waren da noch die Katzen.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen