Sonntag, 15. September 2019

Good food and boardgames

This saturday we went out for lunch with some dear friends to Pause am Berg, where the theme was pumpkin week.

Filet of pork with pumpkin and croquettes


In the afternoon we went home and played some boardgames with our friends. We started with another episode of time travel in T.I.M.E Stories: Under the Mask. Again this time around we managed to almost please Bob with our performance and the world, the universe and the time line are saved.

AFter that we played LAMA, a quick card game with some interesting mechanics.

The conlusion of the games was something about birds, because we played Wingspan. Although each of us had a different strategy, in the end our total points were not far apart, which is a good sign for a good game.

After our guests left, we went onto the couch and watched one episode of a tv show before we went to bed.
Am Samstag waren wir mit lieben Freunden zu Mittag in der Pause am Berg, wo es Kürbiswochen gab.

Filet vom Schwein mit Kürbisgemüse und Kroketten


Am Nachmittag ging es dann zu uns nach Hause und dort wurde Brett gespielt. Begonnen haben wir mit T.I.M.E Stories: Hinter der Maske begonnen haben. Auch diesmal haben wir es geschafft Bob nicht gänzlich zu enttäuschen und die Welt, das Universum oder die Zeitlinie zu retten.

Danach haben wir dann LAMA ausprobiert, ein schneller Kartenspiel mit interessanten Mechaniken.

Zum Anschluss ging es dann noch in die Vögelwelt und wir haben uns an Flügelschlag versucht. Obwohl jeder eine andere Strategie verfolgt hat, waren wir punktemässig am Ende sehr knapp beisammen, ein gutes Zeichen für ein gutes Spiel.

Nachdem unsere Gäste gegangen waren, sind wir dann noch auf die Couch gefallen und haben uns eine Episode einer Fernsehserie angeschaut bevor es ins Bett ging.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen