Samstag, 31. Mai 2014

Finally on vacation!

Yesterday was my last working day before the vacation and it went very smooth.

At home the cats already expected me - possibly because I was home the day before and they hoped I would again stay all day. I left shortly after that though to go on the weekly shopping spree on Mariahilferstrasse.

At first I went to Audiamo to pick up the latest episode of the Sherlock Holmes audiobook. After that I went on to Mariahilferstrasse and then to the Donut Heaven to buy some sweets for giving them to friends. In the end I went to Planet Harry to buy some games for our gracious host next week, to show out appreciation for organizing the whole thing.

On my way home I bought some food for our dinner, but not from Natsu (as usual) but from the Burgermacher. Fortunately the public transport was quick enough that the burgers were still warm when I came home.


In the evening I played a bit of Guild Wars 2, but rather soon we sat on the couch to watch some tv series. First we watched the current episode of Hell's Kitchen on Hulu and afterward some episodes from the first season of Defiance.

The cats were nice all the time and had us stroke them a lot and we also played with them to make up for the time we were away. And Mieze-Katze wanted to be in the middle of everything:


Gestern war der letzte Arbeitstag vor dem Urlaub und der ist sehr schnell vorbei gegangen.

Zuhause haben mich dann schon die Katzen erwartet - scheinbar haben sie gehofft, dass ich wie am Vortag den ganzen Tag zuhause bin. Ich bin dann allerdings relativ bald in Richtung Mariahilf aufgebrochen um meine wöchentliche Einkaufstour zu absolvieren.

Zunächst war ich beim Audiamo und habe mir eine aktuelle Hörspielepisode von Sherlock Holmes geholt. Danach ging es über die Mariahilferstrasse weiter und dann wurde dem Donut Heaven ein Besuch abgestattet - inkl. Mitbringsel. Schlussendlich bin ich dann beim Planet Harry eingetroffen, wo ich für unsere Gastgeber kommende Woche ein bisschen was zum Mitbringen eingekauft habe.

Am Heimweg habe ich dann noch für Nachtmahl gesorgt, diesmal allerdings nicht vom Natsu, sondern von den Burgermachern. Zum Glück war die öffentliche Verbindung nach Hause recht schnell und die Burger noch einigermaßen warm wie ich zuhause angekommen bin.


Den Abend habe ich dann ein wenig in Guild Wars 2 verbracht, dann sind wir allerdings schon bald auf die Couch gefallen und haben uns zunächst die aktuelle Folge von Hell's Kitchen auf Hulu angeschaut und danach ein paar Folgen der ersten Staffel von Defiance.

Die Katzen waren die ganze Zeit brav und haben sich streicheln lassen und wir haben uns mit ihnen spielerisch beschäftigt. Auch wenn die Mieze-Katze am liebsten mitten im Geschehen drinnen wäre:


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen